Nabijanie klimatyzacji – czemu chłodziwo należy uzupełniać?

Podstawą prawidłowego działania klimatyzacji samochodowej jest optymalny poziom chłodziwa, czyli substancji, odpowiedzialnej za chłodzenie wnętrza wozu. Według statystyk, każdego roku z układu ulatnia się aż 10% substancji chłodzących, co powoduje pogorszenie się efektywności układu. Nie oznacza to jednak, że całą klimatyzację należy wymienić z powodu zużycia. Szybka naprawa klimatyzacji samochodowej w zaufanym warsztacie sprawi, że nasz samochód szybko odzyska pełną sprawność, bez konieczności koniecznej wymiany komponentów.

Temperatura ma znaczenie

Wstępną diagnozę problemu, jakim jest niewystarczająca ilość substancji chłodzących, możemy przeprowadzić samodzielnie. Przy maksymalnej wydajności, temperatura u wylotu klimatyzacji powinna wynosić około 2 – 10 stopni Celsjusza, zależnie od naszych ustawień oraz ciepłoty powietrza wewnątrz wozu. Jeśli jest ona zbyt wysoka, bardzo prawdopodobne jest, że układowi brakuje chłodziwa. Serwis klimatyzacji samochodowej jest konieczny także wtedy, gdy temperatura jest zbyt niska. Świadczy to bowiem o uszkodzonym wymienniku ciepła. W takich sytuacjach, do wnętrza samochodu może się przedostawać chłód o temperaturze nawet poniżej zera.

Nabijanie klimatyzacji, czyli uzupełnienie poziomu chłodziwa

Obecnie w samochodach możemy spotkać dwa zasadnicze typy chłodziwa – standardowy r134a oraz bardziej ekologiczny hfo-1234yf, dostosowany do norm unijnych. Ten drugi jest jednak znacznie droższy, dlatego też większość kierowców wciąż decyduje się na substancję standardową. Nabijanie klimatyzacji jest procedurą stosunkowo prostą – za pomocą specjalnych maszyn, obecne chłodziwo jest odprowadzane z układu, zaś po kontroli szczelności do klimatyzacji wprowadza się świeżą substancję w odpowiedniej ilości. O nabijaniu klimatyzacji przeczytasz na stronie serwisu http://dpf-technologies.com/nabijanie-klimatyzacji który mieści się w Warszawie.

Klimę w samochodzie powinniśmy nabijać każdego roku, aby nie schodzić poniżej optymalnego poziomu. Wraz z chłodziwem, z układu ulatniają się bowiem składniki smarujące, których niedobór może doprowadzić do poważnych uszkodzeń, takich jak zatarcie sprężarki klimatyzacji. Wymiana takiego komponentu jest bardzo droga, zaś regularny serwis klimatyzacji samochodowej pozwoli nam na uniknięcie zbędnych wydatków z nią związanych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *