Skąd wiadomo, że to awaria pompy paliwa? Jak prowadzić sobie z problemem?

Motocykl, jak każda maszyna mechaniczna posiada wiele ważnych części, bez których sprawna praca nie jest możliwa. Wśród nich wyróżnić można jedną, najważniejszą, której awaria może przyprawić motocyklistę o palpitację serca.

Mowa tutaj o pompie paliwa, która jest jednym z kluczowych elementów każdej maszyny. Jej awaria sprawia, że motocykl może zostać unieruchomiony. Jak temu zapobiec, czy w ogóle się da? Jak można szybko naprawić ten element? Czy zestaw naprawczy pompy paliwa może okazać się tutaj pomocny? Na te pytanie postaramy się odpowiedzieć w dzisiejszym artykule.

Nie da się ukryć, że pompa paliwowa jest jednym z ważniejszych podzespołów każdego motocykla. Jej podstawowym zadaniem jest dostarczenie paliwa do układu zasilania maszyny. Co więcej, jest również odpowiedzialna za regulowanie ciśnienia. Nic zatem dziwnego, że każdy właściciel motocykla dba o nią bardziej, niż o własny samochód. Jeśli jesteś jednym z nich, pamiętaj, aby kupić zestaw naprawczy pompy paliwa, który ułatwi Ci jej naprawę w razie awarii.

Dobrą wiadomością jest to, że wspomniana część bardzo rzadko ulega awarii. Nie oznacza to jednak, że nie trzeba być czujnym. Specjalny zestaw naprawczy pompy paliwa powinien nam pomóc, dlatego warto mieć go zawsze przy sobie.

Awaria – jak ją rozpoznać?

Skoro mówimy już o awarii pompy paliwowej, dobrze byłoby, gdybyście dowiedzieli się, jak taką rozpoznać. Jeśli liczycie na to, że podłączenie motocykla do specjalnego komputera wykaże usterkę, jesteście w błędzie. Okazuje się, że awaria pompy paliwowej jest zawsze dużym zaskoczeniem.

Jeżeli zatem chcecie wykryć usterkę, musicie bacznie obserwować swoją maszynę, ponieważ istnieje kilka charakterystycznych objawów, które od razu wskazują, że właśnie o to chodzi.

Po pierwsze, musicie zwrócić szczególną uwagę na to, jak Wasza maszyna zachowuje się podczas odpalania. Jeśli jest z tym problem, motocykl się dławi, ba – w ogóle nie chce odpalić, może to być znak, że coś niedobrego dzieje się z pompą. Kolejnym symptomem, który powinien nam dać do myślenia jest utrata mocy motocykla. Jeśli wciskacie gaz, a ten nie przyspiesza tak jak powinien lub w ogóle nie przyspiesza, może to oznaczać, że coś niedobrego dzieje się z maszyną. Jeżeli dodatkowo maszyna szarpie podczas jazdy, a silnik przygasa, możecie być prawie pewni, że coś złego dzieje się z pompą. Warto również posłuchać pracy części. Głośne wycie to z pewnością objaw problemów z podzespołem. Jeżeli martwi Was praca maszyny, a nie potraficie samodzielnie ocenić, czy jest to spowodowane złą pracą pompy, udajcie się do wykwalifikowanego mechanika, który z pewnością dokona trafnej diagnozy.

Co zrobić, aby nie dopuścić do awarii?

Jeśli wydaje Wam się, że awarii pompy paliwowej nie da się uniknąć, jesteś w błędzie. Wystarczy pamiętać o kilku prostych zasadach, a być może ten problem nie będzie spędzał Wam snu z powiek.

Po pierwsze nigdy nie wybieraj się w podróż, nawet najkrótszą, jeśli wskazówka paliwa pokazuje rezerwę. Jeśli zdarzy Wam się kilka razy, że kontrolka się zapali, nic się nie stanie. Pisząc o tym, mamy na myśli nagminne wykorzystywanie takiego faktu. Może się okazać, że przez rezerwę bardzo szybko zatrzesz pompę paliwową. Pamiętajcie bowiem, że paliwo nie tylko napędza motor. Jest również odpowiedzialne za chłodzenie oraz smarowanie. Warto zatem zawsze tankować tak, aby na liczniku była widoczna ⅓ lub ¼ baku.